Umowa współpracy między administratorem platformy internetowej a Sprzedawcą 

 

§ 1. Przedmiot umowy

  1. Administrator udostępnienia Sprzedawcy możliwość sprzedaży produktów spożywczych za pośrednictwem platformy zakupowej prowadzonej przez Administratora pod adresem: lozago.pl.

  2. Sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży produktów spożywczych na warunkach określonych w niniejszej umowie oraz zgodnie z regulaminem platformy zakupowej lozago.pl.

  3. Administratorem platformy jest LOZAGO spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Otwocku, Józefa Ignacego Kraszewskiego 85R / 9, 05-402 Otwock, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000920794, REGON: 389928574, NIP: 9512526135.

  4. Sprzedawcą jest podmiot sprzedający produkty spożywcze lub rolne oraz podmiot zajmujący się sprzedażą w ramach rolniczego handlu detalicznego (zgodnie z § 2 pkt. 13 Regulaminu).

 

§ 2.  Rejestracja. Zakładanie Konta

  1. Rejestracja na Platformie możliwa jest poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dla Sprzedawcy, znajdującego się na stronie internetowej https://lozago.pl/moje-konto/, danymi wskazanymi w polach oznaczonych gwiazdką (*) oraz po zaakceptowaniu Regulaminu Platformy i zgody (oznaczonej gwiazdką *) na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do podjęcia odpowiednich działań przed zawarciem umowy oraz wykonania umowy.

  2. Rejestracja na Platformie jest bezpłatna.

  3. Poprzez dokonanie rejestracji pomiędzy Administratorem a Platformą dochodzi do zawarcia niniejszej umowy tj. umowy współpracy między administratorem platformy internetowej a Sprzedawcą sprzedającym produkty spożywcze. 

  4. Konto prowadzone jest przez czas nieoznaczony. Sprzedawca może usunąć konto w dowolnym momencie kierując taką informację do administratora Platformy (e-mail: kontakt@lozago.pl ). Usunięcie konta oznacza rozwiązanie umowy. W przypadku usunięcia konta wszystkie dane zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień. Konto Sprzedawcy zostanie automatycznie usunięte po okresie 3 lat od daty ostatniej aktywności na Koncie.

  5. Po procedurze rejestracji w sklepie internetowym należy potwierdzić założenie konta poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany podczas rejestracji. Link będzie aktywny bezterminowo. W przypadku problemów z aktywacją konta lub dostarczeniem maila, istnieje możliwość przesłania kolejnego maila z nowym aktywnym linkiem aktywacyjnym.  7 dni/48 h.

  6. Logowanie do Sklepu internetowego po procedurze rejestracji i potwierdzeniu założenia konta odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania dostępnym na stronie https://lozago.pl/moje-konto/ adresu e-mail lub loginu oraz hasła do konta podanego podczas rejestracji.

 

§ 3. Obowiązki Administratora

  1. Administrator zapewnia Sprzedawcy rozwiązania technologiczne oraz dostęp do panelu administracyjnego platformy zakupowej, umożliwiającego zarządzanie ofertą produktów spożywczych.

  2. Administrator zapewniania stały dostęp do platformy zakupowej, poprzez udostępnienie platformy zakupowej do oferowania i sprzedaży produktów spożywczych przez Sprzedawcę,

  3. Administrator zapewnia odpowiednie funkcjonowanie platformy zakupowej, w tym jego dostępność i bezpieczeństwo.

  4. Administrator prowadzi działania promocyjne i marketingowe w celu pomocy przy sprzedaży produktów spożywczych.

  5. Administrator będzie na bieżąco informować Sprzedawcę o wszelkich zmianach w funkcjonowaniu platformy zakupowej oraz o działaniach marketingowych.

  6. Administrator będzie aktualizował oraz dostosowywał platformę do aktualnych potrzeb Sprzedawcy i Klientów oraz wymagań prawnych i systemowych. 

 

§ 4. Obowiązki Sprzedawcy

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do korzystania z platformy zakupowej w celu oferowania i sprzedaży produktów spożywczych i rolnych.

  2. Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczania produktów spożywczych zgodnych z opisem oraz o wysokiej jakości.

  3. Sprzedawca będzie na bieżąco aktualizować ofertę produktów spożywczych oraz ich dostępność w panelu sprzedawcy platformy zakupowej.

  4. Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji zamówień klientów platformy zakupowej lozago.pl.  

  5. Sprzedawca przestrzegać będzie wszystkich obowiązujących przepisów prawa dotyczących sprzedaży produktów spożywczych, w szczególności przepisów dotyczących bezpieczeństwa żywności i ochrony konsumentów.  

  6. W celu rozpoczęcia sprzedaży po założeniu konta Sprzedawca musi zintegrować płatności z zewnętrznym operatorem płatności tj. CashBill S.A z siedzibą w Katowicach, ul. Sobieskiego 2, 40-082 Katowice wpisana rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000323297, REGON: 241048572, NIP: 6292410801.

 

§ 4. Wynagrodzenie i warunki płatności

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do uiszczania na rzecz Administratora wynagrodzenia za administrowanie i prowadzenie platformy zakupowej. 

  2. Administratorowi przysługuje wynagrodzenie w postaci prowizji w wysokości 4% od wartości obrotu Sprzedawcy za ostatni miesiąc (dokonanego za pośrednictwem platformy zakupowej), po pomniejszeniu obrotu o kwotę wolną od prowizji wynoszącą 1000 zł miesięcznie.

  3. Prowizja będzie naliczana przez Administratora. Administrator ma prawo do udzielania zniżek i rabatów Sprzedającemu wyłącznie na podstawie indywidualnych ustaleń między Stronami. 

  4. Z zastrzeżeniem § 4 ust. 2 umowy, Strony postanawiają, że z chwilą zawarcia niniejszej umowy, wynagrodzenie przysługujące Administratorowi będzie wstrzymane przez okres 3 pierwszych miesięcy (tzw. okres karencji). Po upływie 3 miesięcy Administratorowi przysługuje od Sprzedawcy wynagrodzenie o którym mowa w  § 4 ust. 2.  Strony przez okres karencji rozumieją okres 3 miesięcy od chwili zawarcia umowy (bez względu na dzień zawarcia) do końca trzeciego miesiąca przypadającego ostatniego dnia danego miesiąca.

  5. Rozliczenia między stronami będą dokonywane w cyklach miesięcznych. Administrator wystawia Sprzedawcy fakturę do 10 dnia każdego miesiąca. Faktura będzie płatna w terminie 14 dni od momentu jej wysłania przez Administratora. Strony postanawiają, że faktury będą przesyłane na adresy e-mail wskazane w niniejszej umowie. 

  6. W przypadku nieterminowych płatności, Sprzedawca zgadza się na naliczenie stosownych odsetek za opóźnienie oraz dodatkowej opłaty administracyjnej za ponowne przypomnienie o płatności. Jeżeli płatność nie zostanie dokonana w terminie, Administrator wyśle przypomnienie mailowe, a Sprzedawca ma dodatkowe 7 dni na opłacenie faktury. Po tym terminie Administrator ma prawo do zablokowania konta Sprzedawcy oraz wszczęcia procedury windykacyjnej. 

  7. Sprzedawca może opłacić fakturę bezpośrednio przez platformę lub przez swoje konto bankowe. Przy płatnościach poza platformą wymagane będzie podanie odpowiedniego kodu w tytule – dane do przelewu będą dostępne dla Sprzedawcy w panelu Sprzedawcy w zakładce “rozliczenia”.

  8. Za dzień zapłaty Strony uznają datę uznania rachunku Administratora. 

 

§ 5. Odpowiedzialność i zastrzeżenia

  1. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za produkty oferowane przez Sprzedawcę, ani za metody dostawy przez nich oferowane.

  2. Administrator zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Sprzedawcy, który oferuje produkty niezgodne z profilem platformy oraz tych, którzy są pośrednikami handlowymi , dużymi sklepami lub importerami.

  3. Administrator ma prawo do usunięcia oferty Sprzedawcy, jeżeli produkt nie spełnia określonych standardów jakościowych, jest niezgodny z regulaminem platformy, lub narusza przepisy prawa.

  4. Administrator ma prawo do zawieszenia lub usunięcia oferty Sprzedawcy w przypadku licznych skarg od Klientów dotyczących jakości produktów lub obsługi zamówień.

 

§ 6. Warunki umieszczania produktów na platformie

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do umieszczania dokładnych i zgodnych z rzeczywistym stanem faktycznym opisów produktów, wraz z odpowiednimi zdjęciami.

  2. Sprzedawca zobowiązuje się do ustalania cen zgodnych z zasadami rynkowymi, współżycia społecznego, obowiązującymi przepisami prawa oraz do informowania Administratora o wszelkich promocjach.

  3. Sprzedawca zobowiązuje się do aktualizowania stanów magazynowych, celem uniknięcia okoliczności sprzedaży produktów, których nie posiada na stanie.

  4. Sprzedawca deklaruje, że jest osobą fizyczną lub prawną, której dane są zgodne z informacjami podanymi na platformie. Sprzedawca zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Administratora o wszelkich zmianach swoich danych.

  5. Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania regulaminu platformy oraz wszelkich zasad i wytycznych określonych przez Administratora a w szczególności do przestrzegania regulaminu platformy zakupowej oraz obowiązujących przepisów prawa.

  6. Administrator ma prawo do zawieszenia lub usunięcia oferty Sprzedawcy, jeżeli produkt nie spełnia standardów jakościowych, ilościowych, jest niezgodny z regulaminem platformy lub narusza obowiązujące przepisy prawa.  

 

§ 7. Procedury reklamacji i zwrotów

  1. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrywania reklamacji klientów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz polityką reklamacyjną platformy.

  2. Sprzedawca zobowiązuje się do akceptowania zwrotów produktów zgodnie z regulaminem platformy oraz obowiązującymi przepisami prawa.

  3. Sprzedawca zobowiązuje się do zapewnienia wsparcia dla klientów w zakresie reklamacji i zwrotów.

 

§ 8. Zawarcie, czas trwania i rozwiązanie Umowy

  1. Niniejsza umowa zostaje zawarta z chwilą założenia konta przez Sprzedawcę oraz zaakceptowania niniejszej umowy oraz Regulaminu. Zakładając konto Sprzedawca ma obowiązek zaznaczyć właściwy przycisk akceptując niniejszą umowę oraz Regulamin Platformy Zakupowej www.lozago.pl.  

  2. Umowa zawarta zostaje na czas nieokreślony.

  3. Strony mogą w każdej chwili wypowiedzieć Umowę z jednomiesięcznym terminem wypowiedzenia upływającym ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. 

  4. Stronom przysługuje prawo do rozwiązania Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia, ze skutkiem natychmiastowym, z ważnych powodów, przez które Strony rozumieją w szczególności:

  1. w przypadku Administratora:

  • zwłoka przez Sprzedawcę z płatnością za co najmniej 2 zakończone miesiące rozliczeniowe.;

  • naruszenie dobrego imienia Administratora lub platformy zakupowej,

  • wykonywanie przez Sprzedawcę Przedmiotu Umowy w sposób niedbały lub naruszający interes Administratora;

  • działanie na szkodę Administratora przez Sprzedawcę.

  1. w przypadku Sprzedawcy:

  • wykonywanie przez Administratora Przedmiotu Umowy w sposób niedbały lub naruszający interes Sprzedawcy;

  • działanie na szkodę Sprzedawcy przez Administratora.

  1. Strony mogą w każdym czasie rozwiązać umowę za porozumieniem Stron.

  2. Wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy należy złożyć pod rygorem nieważności na piśmie lub elektronicznie i doręczyć drugiej stronie na adres lub adresy e-mail wskazane w niniejszej umowie. Okres wypowiedzenia należy liczyć od momentu wysłania wypowiedzenia lub rozwiązania.

  3. Rozwiązanie lub wypowiedzenie umowy jest równoznaczne z usunięciem konta Sprzedawcy na platformie zakupowej. Administrator w terminie jednego miesiąca od rozwiązania lub wypowiedzenia umowy zobowiązuje się do usunięcia danych Sprzedawcy z platformy zakupowej.

 

§ 9. Zamknięcie i blokada konta

  1. Sprzedawca może w każdej chwili wyrazić chęć zamknięcia jego konta. Zamknięcie konta jest równoznaczne z rozwiązaniem niniejszej umowy.  

  2. Zamknięcie konta wiąże się z brakiem możliwości oferowania i sprzedawania produktów na platformie zakupowej. 

  3. Chęć zamknięcia konta Sprzedawca zgłasza Administratorowi w formie pisemnej, elektronicznej za pośrednictwem maila lub bezpośrednio w panelu Sprzedawcy. 

  4. Konto można zamknąć z miesięcznym wyprzedzeniem lub za wyraźną zgodą Administratora w trybie natychmiastowym. 

  5. Zamknięcie konta wiąże się z obowiązkiem uregulowania wynagrodzenia przysługującego Administratorowi. Wynagrodzenie, pomimo zamknięcia konta, przysługuje Administratorowi jak za pełny miesiąc. 

  6. Administrator może zablokować lub zamknąć konto Sprzedawcy, jeżeli:

  1. profil działalności Sprzedawcy odbiega od norm akceptowanych na platformie,

  2. sprzedawca dopuszcza się opóźnienia w płatności za korzystanie z możliwości platformy za dwa ostanie miesiące.  

  3. oferuje produkty niezgodne z opisem, nieterminowo dostarcza produkty, dostarcza produkty nieodpowiedniej jakości lub ilości, nie aktualizuje stanów magazynowych,

  4. nie przestrzega regulaminu sklepu oraz polityki prywatności,

  5. dopuszcza się innych działań lub zaniechań, które mogą narażać platformę na utratę klientów, utratę dobrego imienia,

  6. sprzedawca okaże się pośrednikiem handlowym, importerem lub dużym sklepem,

  7. klienci zgłoszą Administratorowi działania bądź zaniechania Sprzedawcy które jawią się jako niezgodne z prawem, nieetyczne, naruszające zasady współżycia społeczne itp.  

  1. Administrator zastrzega możliwość zablokowania konta sprzedawcy, jeżeli wystąpią przesłanki wymienione w § 10 ust. 6 umowy. Blokada konta trwa od 3 do 14-dni. Administrator blokując konto musi uzasadnić swoje stanowisko. 

  2. Sprzedawca może odwołać się od decyzji Administratora lub podjąć rozmowy w celu odblokowania konta. 

§ 10. Poufność

  1. Strony zobowiązują się do zachowania poufności w odniesieniu do wszelkich informacji handlowych i technicznych, które uzyskały w ramach współpracy.

  2. Strony zobowiązują się do zachowania w poufności wszelkich okoliczności i informacji, o których dowiedziały się w związku z wykonywaniem Umowy, w tym tych, które stanowią tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji lub których ujawnienie mogłoby narazić daną Stronę na szkodę.

  3. Przez informacje poufne, Strony rozumieją w szczególności informacje dotyczące:

  1. strategii marketingowej, planów rozwoju działalności, raportów sprzedaży;

  2. stosowanych metod i procedur, informacji technicznych oraz know-how;

  3. kontaktów handlowych, baz danych kontrahentów i informacji o nich;

  4. szczegółów umów zawartych z Kontrahentami;

  5. pracowników oraz współpracowników Zleceniodawcy;

  6. informacji o Produktach i usługach Zleceniodawcy, jak również prowadzonej przez niego działalności w zakresie nieudostępnionym do publicznej wiadomości.

  1. Sprzedawca może ujawniać informacje, o których mowa w niniejszym paragrafie, jedynie uprawnionym do tego osobom reprezentującym lub współdziałającym ze Sprzedawcą lub Kontrahentami, dostawcami lub podwykonawcy usług transportowych, wyłącznie w granicach, w jakich jest to niezbędne do prawidłowego wykonania Przedmiotu Umowy.

  2. Strony przez ujawnienie informacji rozumieją nie tylko przekazanie informacji nieuprawnionej osobie na jakimkolwiek możliwym i technicznie wykorzystywanym nośniku czy jej upowszechnienie przykładowo przez jej publikację, wystawienie na widok publiczny ale również poprzez niezachowanie przez Sprzedawcę należytej ostrożności w ograniczeniu dostępu osób do tychże informacji poprzez nienależyte ich zabezpieczenie w trakcie korzystania z urządzeń zapewnionych przez Zleceniodawcę lub własnych, wykorzystywanych do celów związanych z wykonywaniem przedmiotu Umowy, lub w jakikolwiek inny sposób zachowanie Sprzedawcy umożliwia taki dostęp osoby nieuprawnionej do informacji.

  3. W przypadku żądania udostępnienia informacji przez organ lub inny podmiot do tego uprawniony z mocy obowiązujących przepisów prawa, Sprzedawca jest obowiązany niezwłocznie poinformować o tym Administratora.

  4. Powiadomienie, o którym mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu, w sytuacji gdy jest to możliwe, powinno zostać dokonane przed udzieleniem informacji uprawnionemu organowi lub innemu podmiotowi oraz powinno wskazywać zakres żądanych informacji, chyba że przekazanie takiej informacji jest zabronione na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

  5. W przypadku gdy odpowiedzialność Sprzedawcy w ramach kar umownych nie wyczerpuje wartości poniesionej przez Administratora szkody, Administrator zachowuje prawo do dochodzenia swoich roszczeń do pełnej wysokości poniesionej szkody pomniejszonej o kwoty świadczeń otrzymanych tytułem kar umownych.

 

§ 11. Prawa autorskie

  1. Strony zgodnie oświadczają, że w ramach wykonania Przedmiotu Umowy, Sprzedawca może wytwarzać utwory podlegające ochronie zgodnie z przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  2. W ramach ustalonego w Umowie wynagrodzenia, wraz z wykonaniem Przedmiotu Umowy Sprzedawca przenosi na rzecz Administratora całość autorskich praw majątkowych do utworów na polach eksploatacji, o których mowa w ustępie 3 poniżej.

  3. Sprzedawca i Administrator zgodnie oświadczają, że po przejściu na Administratora autorskich praw majątkowych do utworów, będzie on mógł korzystać z utworów wytworzonych w ramach wykonywania Przedmiotu Umowy na poniższych polach eksploatacji:

  1. w zakresie utrwalania całości lub poszczególnych elementów na wszelkich nośnikach dostępnych w chwili zawarcia Umowy, a w szczególności na papierze oraz na wszelkich nośnikach magnetycznych umożliwiających eksploatację utworu lub jego poszczególnych części przy użyciu komputera;

  2. w zakresie zwielokrotnienia całości lub poszczególnych elementów utworu – wytwarzanie przy użyciu wszelkich dostępnych  technik (w tym drukarskiej, offsetowej, kserograficznej, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniki cyfrowej, zapisu na nośnikach CD, DVD, Blue-ray, pamięci typu flash), wprowadzenie do pamięci komputerów, udostępnianie w sieci internet,

  3. w zakresie obrotu oryginałem lub egzemplarzami utworów – wprowadzenie do obrotu, użyczenie oryginału lub egzemplarzy utworów w tym do przedkładania przed organami administracji,

  4. wprowadzania do obrotu nośników zapisów wszelkiego rodzaju, tym na przykład CD, DVD, Blue-ray, dysku zewnętrznego, pamięci typu flash i innych,

  5. wszelkie rozpowszechnianie, w tym wprowadzania zapisów utworu do pamięci komputerów i serwerów sieci komputerowych, do sieci internet,

  6. przekazywania lub przesyłania zapisów utworu pomiędzy komputerami, serwerami i użytkownikami (korzystającymi), innymi odbiorcami, przy pomocy wszelkiego rodzaju środków i technik,

  7. dokonywania zmian w utworze przez osoby posiadające odpowiednie przygotowanie zawodowe i kwalifikacje,

  8. dokonywania opracowań utworów, bądź jego części, oraz rozporządzania i korzystania z opracowań na polach eksploatacji określonych powyżej.

  9. wyłączne prawo do zezwalania na wykonywanie zależnych praw autorskich do utworu;

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Administratorowi utwory wytworzone w ramach wykonywania Przedmiotu Umowy niezwłocznie po ich wytworzeniu, w każdym przypadku nie później, niż w terminie 5 dni roboczych od dnia ich wytworzenia.

  2. Przejście powyższych autorskich praw majątkowych do utworów nastąpi po zapłacie wynagrodzenia. Potwierdzenie zapłaty wynagrodzenia są dokumentami świadczącym o przeniesieniu autorskich praw majątkowych do wykonanych w ramach Przedmiotu Umowy utworów na rzecz Administratora.

  3. Sprzedawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie za korzystanie przez Administratora z utworu lub poszczególnych jego elementów na poszczególnych polach eksploatacji wskazanych w ustępach powyżej.

  4. Sprzedawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich z tytułu naruszenia przez niego cudzych praw autorskich w związku z realizacją Przedmiotu Umowy i utworów wytworzonych w ramach jej wykonywania.

 

§ 12. Postanowienia końcowe

  1. Wszelka korespondencja pomiędzy Stronami kierowana będzie na adresy podane podczas rejestracji konta.  

  2. W przypadku braku pisemnego powiadomienia drugiej Strony o zmianie siedziby, adres email  pisma skierowane na adres wskazany powyżej uznawać się będzie za prawidłowo doręczone.

  3. Strony zobowiązują się do polubownego rozwiązywania sporów. W przypadku braku porozumienia, spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Administratora.

  4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej Umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej.

  5. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz pozostałe powszechnie obowiązujące przepisy prawa. 

  6. Prawem właściwym dla wszystkich postanowień Umowy jest prawo polskie.

  7. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.

  8. Każde ze stron otrzymała egzemplarzach umowy oraz regulaminu na podany podczas rejestracji adres e-mail. Regulamin stanowi nieodłączny element umowy. 

  9. Umowa została zawarta w formie elektronicznej.