REGULAMIN PLATFORMY ZAKUPOWEJ

WWW.LOZAGO.PL

 

§1

Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa ogólne warunki sprzedaży produktów spożywczych i rolnych oferowanych na stronie lozago.pl.  
  2. Regulamin określa ogólne warunki umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym przy użyciu Platformy zakupowej www.lozago.pl (dalej jako “Platforma”) i stanowi integralną część każdej umowy sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym.
  3. W Regulaminie określono zasady korzystania z Platformy, w tym w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży, sposób składania zamówień na towary udostępnione na Platformie, dostarczanie zamówionych towarów Klientowi, rodzaj oferowanych przez Sprzedawcę towarów, ustalanie przez Sprzedawcę ceny sprzedaży, prawo odstąpienia od umowy, zasady składania i rozpatrywania reklamacji i inne określone w umowie oraz pozostałe informacje, o których mowa w art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) w zakresie uwzględniającym specyfikę prowadzonej przez Sprzedawcę działalności gospodarczej, dające się do niej zastosować.
  4. Regulamin jest Klientowi udostępniany przed zawarciem umowy sprzedaży – już na etapie rejestracji w Sklepie internetowym lub składania zamówienia bez rejestracji – poprzez zamieszczenie odwołania do linku odsyłającego do jego treści. Pomyślnie zakończona rejestracja lub złożenie zamówienia jest uwarunkowane akceptacją postanowień Regulaminu, po zapoznaniu się z jego treścią. Klient w każdym czasie, zarówno przed, jak i po rejestracji – w tym również bezpośrednio przed złożeniem zamówienia na towar – ma zapewniony dostęp do Regulaminu, poprzez możliwość wejścia w niniejszą zakładkę https://lozago.pl/regulamin/.

§2

Definicje

Przez użyte w Regulaminie pojęcia należy rozumieć:

  1. Dostawca – podmiot który dostarcza towary/produkty do Klientów.                  
  2. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny na “Platformie” umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;  
  3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Konto – prowadzone dla Sprzedawcy lub Kupującego przez LOZAGO sp. z o.o. w Otwocku, pod unikalną nazwą (login) zbiór zasobów, w którym gromadzone są dane Sprzedawcy i Klienta oraz informacje o ich działaniach w ramach platformy zakupowej;
  5. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, w którym istnieje także możliwość ustalania i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;
  6. Kupujący/Klient/Zamawiający – Konsument lub Przedsiębiorca zawierający umowę sprzedaży za pomocą Platformy ze Sprzedawcą, zamiennie zwany Zamawiającym lub Klientem;
  7. Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży towaru/produktu na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierający cenę i opis oferowanego towaru/produktu, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach sklepu internetowego (lozago.pl); 
  8. Platforma zakupowa (dalej jako “Platforma”) – niniejszy sklep internetowy działający pod adresem lozago.pl, w którym Sprzedawcy bezpośrednio oferują swoje towary na sprzedaż, prowadzona i zarządzana przez właściciela platformy tj. LOZAGO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Otwocku przy ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 85R/9, 05-402, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000920794, NIP: 9512526135, REGON: 389928574;
  9. Przedsiębiorca – osoba fizyczna niebędąca Konsumentem albo osoba prawna, jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, przy czym za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej – zawierająca umowę w celu związanym z działalnością zawodową lub gospodarczą;
  10. Regulamin – niniejszy dokument;
  11. Rejestracja – procedura tworzenia Konta;
  12. Rolniczy handel detaliczny – zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt. 29b Ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448 z późn. zm.) to handel detaliczny w rozumieniu 3 ust. 7 rozporządzenia nr 178/2002, polegający na:
    a)     produkcji żywności zawierającej co najmniej jeden składnik pochodzący w całości z własnej uprawy, hodowli lub chowu podmiotu działającego na rynku spożywczym oraz
    b)     zbywaniu żywności, o której mowa w lit. a, konsumentowi finalnemu, o którym mowa w 3 ust. 18 rozporządzenia nr 178/2002, lub zakładom prowadzącym handel detaliczny z przeznaczeniem dla konsumenta finalnego;
  13. Sprzedawca – podmiot sprzedający produkty spożywcze lub rolne oraz podmiot zajmujący się sprzedażą w ramach rolniczego handlu detalicznego;
  14. Towar/produkt – rzecz będąca przedmiotem Oferty;
  15. Produkt spożywczy – oznacza jakiekolwiek substancje lub produkty, przetworzone, częściowo przetworzone lub nieprzetworzone, przeznaczone do spożycia przez ludzi lub, których spożycia przez ludzi można się spodziewać;

  16. Produkt rolny – Produkty wytworzone w działalności rolniczej, tj. działalności związanej z uprawą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt;
  17. Transakcje – procedury zawierania i wykonywania umów sprzedaży Towarów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem w ramach “Platformy”;
  18. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu/Produktów zawierana albo zawarta między Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem “Platformy”. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło;
  19. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
  20. Zewnętrzny operator płatności – podmiot odpowiedzialny za płatności i przelewy internetowe, udostępniający bramki płatności i przekazujący należne kwoty bezpośrednio do Sprzedających, którym to operatorem jest CashBill S.A z siedzibą w Katowicach, ul. Sobieskiego 2, 40-082 Katowice wpisana rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000323297, REGON: 241048572, NIP: 6292410801;  

§3

Kontakt ze Sklepem i Sprzedawcą

  1. Klient oraz Sprzedawca może kontaktować się z Platformą wyłącznie za pomocą adresów i numerów podanych poniżej:
    a)     Adres Platformy: ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 85R/9, 05-402, Otwock, Polska
    b)     Adres e-mail Platformy: kontakt@lozago.pl

      Klient może kontaktować się porozumieć się telefonicznie z Platformą w sposób określony w zakładce “Kontakt” 

  1. Klient może kontaktować się z poszczególnymi Sprzedawcami wyłącznie za pomocą adresów i numerów podanych na Platformie w zakładce “Gospodarstwa” pod następującym linkiem – https://lozago.pl/gospodarstwa/ lub bezpośrednio na stronie Sprzedawcy.
  2. Platforma może kontaktować się z Klientami oraz Sprzedawcami w formie pisemnej na podstawie podanego przez Klienta bądź Sprzedawcę adresu korespondencyjnego, elektronicznej na podstawie podanego przez Klienta bądź Sprzedawcę adresu e-mail, lub telefonicznie na podstawie podanego przez Klienta bądź Sprzedawcę numeru telefonu.

§4

Zasady korzystania z Platformy

  1. Do korzystania ze Sklepu internetowego niezbędny jest sprzęt elektroniczny z dostępem do sieci Internet z przeglądarką internetową oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail) i numer telefonu podane w celu realizacji dostawy.
  2. Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
  3. Przeglądanie asortymentu Sklepu internetowego nie wymaga rejestracji ani zalogowania się w Sklepie internetowym.

§5

Rejestracja

  1. Rejestracja na Platformie możliwa jest poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, znajdującego się na stronie internetowej https://lozago.pl/moje-konto/ w trakcie realizacji zamówienia, co najmniej danymi wskazanymi w polach oznaczonych gwiazdką (*) oraz po zaakceptowaniu Regulaminu Platformy i zgody (oznaczonej gwiazdką *) na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do podjęcia odpowiednich działań przed zawarciem umowy oraz wykonania umowy.
  2. Rejestracja na Platformie jest bezpłatna.
  3. Poprzez dokonanie rejestracji pomiędzy Klientem a Platformą dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie usług elektronicznych polegających na prowadzeniu konta. Konto prowadzone jest przez czas nieoznaczony. Klient może usunąć konto w dowolnym momencie kierując taką informację do administratora Platformy (e-mail: ). Usunięcie konta oznacza rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącą prowadzenia konta. W przypadku usunięcia konta wszystkie dane zostaną usunięte, za wyjątkiem danych niezbędnych do procesu reklamacji i obsługi ewentualnych roszczeń, które będą przechowywane do czasu upływu okresów przedawnienia roszczeń wynikających ze zrealizowanych zamówień. Konto Klienta zostanie automatycznie usunięte po okresie 3 lat od daty ostatniej aktywności na Koncie. + usuwanie konta z panelu Klienta
  4. Zakres oraz warunki świadczonych usług polegających na prowadzeniu konta dla Sprzedawcy przez Platformę szczegółowo reguluje osobna umowa zawarta pomiędzy Platformą a Sprzedawcą.
  5. Po procedurze rejestracji w sklepie internetowym należy potwierdzić założenie konta poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany podczas rejestracji. Link będzie aktywny bezterminowo. W przypadku problemów z aktywacją konta lub dostarczeniem maila, kolejny link aktywacyjny zostanie wygenerowany przy próbie zalogowania użytkownika na niezweryfikowane konto.
  6. Logowanie do Sklepu internetowego po procedurze rejestracji i potwierdzeniu założenia konta odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania dostępnym na stronie https://lozago.pl/moje-konto/ adresu e-mail lub loginu oraz hasła do konta podanego podczas rejestracji.

.

§6

Składanie zamówienia

  1. Złożenie zamówienia nie wymaga rejestracji w Sklepie internetowym.
  2. Zamówienie rozumiane jest jako akceptacja przez Klienta oferty Sprzedawcy przy wykorzystaniu mechanizmów Platformy, poprzedzone akceptacją wyboru towarów oraz wyborem formy płatności i sposobu dostawy, zgodnie z § 6 i 7 niniejszego regulaminu.
  3. Klient w momencie składania zamówienia może złożyć zamówienie wyłącznie u jednego sprzedawcy. W przypadku wybrania produktów u różnych Sprzedawców, należy każde zamówienie zrealizować osobno tj. dokonać zakupu produktów u każdego sprzedawcy z osobna oraz pokryć koszty dostawy.  Jeśli klient chciałby zakupić produkty od kilku sprzedawców musi wówczas złożyć więcej zamówień. W koszyku w danym momencie mogą się znajdować produkty tylko od jednego sprzedawcy.
  4. Sprzedawca informuje, że Produkty przez niego oferowane na stronie Sklepu internetowego mogą nieznacznie odbiegać wagą lub pojemnością od wagi lub pojemności podanej na stronie Serwisu. Podane ceny są cenami za porcję. Klient dokonując zakupu Produktu zgadza się na otrzymanie Produktu, którego waga lub pojemność może różnić się o +/– 10% wagi/pojemności bazowej produktu. Taka okoliczność nie stanowi podstawy odpowiedzialności sprzedawcy w szczególności z tytułu niezgodności towaru z umową o której mowa w Ustawie o prawach konsumenta (art. 43b i następne) oraz nie znajdują zastosowania przepisy o rękojmi. 
  5. Sprzedawca oświadcza iż, ze względu na charakter sprzedawanych produktów, produkty dostarczane do Klienta mogą się różnić od tych przedstawionych na zdjęciach. Taka okoliczność nie stanowi podstawy odpowiedzialności sprzedawcy w szczególności z tytułu niezgodności towaru z umową o której mowa w Ustawie o prawach konsumenta (art. 43b i następne) oraz nie znajdują zastosowania przepisy o rękojmi. 
  6.     W celu złożenia Zamówienia należy:

1)     zalogować się do Sklepu Internetowego lub skorzystać z możliwości złożenia „Zamówienia bez rejestracji”,

2)     wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,

3)     w przypadku „Zamówienia bez rejestracji” dodatkowo wypełnić należy Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu) oraz wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,

4)          wybrać przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie,

5)     wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, zgodnie z §7 niniejszej umowy.

  1.   Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu, Kupujący może skontaktować się z Platformą lub Sprzedawcą.
  2.     Proces składania zamówienia kończy kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie.
  3. Przyjęcie zamówienia Klienta zostanie potwierdzone drogą elektroniczną poprzez  wiadomość e-mail wysłaną na adres wskazany przez Klienta podczas rejestracji konta lub składania zamówienia bez rejestracji. Potwierdzenie złożenia zamówienia będzie zawierało m.in.: numer zamówienia, przewidywany termin dostawy, adres dostawy, wartość zamówienia. Klient, który założył konto ma możliwość śledzenia zamówienia na swoim koncie. Możliwości takiej nie posiada Klient dokonujący zakupu „Zamówienie bez rejestracji”, ale drogą mailową będzie informowany o statusie zamówienia.
  4. Każdy Klient który dokonał zakupu produktów na Platformie otrzyma również na podany adres e-mail potwierdzenie płatności od zewnętrznego operatora płatności tj. CashBill S.A..
  5. Platforma oraz Sprzedawca nie ponoszą odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres email m. in. poprzez błędne podanie adresu e-mail, blokowaniem lub usuwaniem e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta lub blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych lub inną awarię.
  6. W formularzu zamówienia Kupujący musi podać prawdziwe dane osobowe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. 
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Kupujący podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Sprzedawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub przez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Sprzedawcy. W takiej sytuacji Kupującemu przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na podjęcie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Kupującego.
  8. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca ani Platforma nie są zobowiązane do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. 
  9. Sprzedawca może ustalać warunki oraz zasady dostaw i płatności indywidualnie, w inny sposób niż uregulowany w niniejszym regulamine, o czym Klient zostanie poinformowany na profilu Sprzedawcy lub podczas składania zamówienia. 

§7

Metody płatności

  1.   Płatności za zakupione produkty są rozliczane bezpośrednio ze Sprzedawcami, bez udziału Platformy, ale wyłącznie za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności tj. CashBill S.A.
  2. Platforma udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

1)     Płatności elektroniczne (on-line) i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Cashbill,

2)     Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.

  1. Szczegółowe metody płatności zostały opisane na Platformie w zakładce “płatności online na platformie” (link https://lozago.pl/integracja-cashbill/).     
  2. Kupujący przy składaniu zamówienia oraz po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności (CashBill S.A.) celem dokonania płatności za zamówienie. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 7 dni od jego złożenia. W innym przypadku zamówienie zostanie anulowane z powodu braku płatności. 
  3.     Jeżeli Kupujący wybrał płatność tradycyjnym przelewem bankowym o którym mowa w §7 ust. 2 pkt 2, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na Platformę z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w ciągu 7 dni od jego złożenia. W innym przypadku zamówienie zostanie anulowane z powodu braku płatności. 
  4.   Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt lub produkty oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na Platformie w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. Kwota należna za złożone zamówienie (kwota końcowa) bezpośrednio trafia na konto sprzedawcy.  
  6. Klient zobowiązany jest dokonać zapłaty za każde zamówienie z osobna, jeżeli produkty pochodzą od różnych Sprzedawców. 
  7.     Ceny podane na Platformie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają należny podatek). 
  8. Platforma oraz Sprzedawca nie umożliwia płatności w ratach. Kwota końcowa (ostateczna) musi zostać zapłacona w całości przez Klienta w ww. sposób.

§8

Faktura

1.Za dokonany zakup Sprzedawca wystawia paragon fiskalny lub fakturę. W przypadku Konsumentów imienna faktura jest wystawiana na życzenie Konsumenta, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  1. Sprzedawca ma możliwość wystawić fakturę w postaci elektronicznej. Klient chcąc otrzymać fakturę, musi podczas składania zamówienia zaznaczyć okienko “Chcę otrzymać fakturę” oraz podać niezbędne dane. W przeciwnym razie nie otrzyma faktury za zakup.  
  2. Sprzedawca informuje, że zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2020 r. Sprzedawca może wystawić fakturę na rzecz podatnika podatku VAT lub podatku od wartości dodanej wyłącznie, jeżeli przy składaniu zamówienia Klient poda swój numer NIP (VAT UE), w przeciwnym razie Sprzedawca nie będzie miał możliwości późniejszego wystawienia faktury z numerem NIP (VAT UE) Klienta.
  3. Platforma nie ponosi odpowiedzialności za brak wystawionej faktury przez Sprzedawcę, opóżnienia w wystawieniu faktury, błędnie wystawione faktury lub trudności z jej dostarczeniem. Wyłączna odpowiedzialność za faktury spoczywa na Sprzedawcy. 
  4. Klient po spełnieniu wszystkich warunków dotyczących wystawienia faktury, otrzymuje fakturę od Sprzedawcy na adres e-mail podany w zamówieniu. Klienci posiadający aktywne konto na Platformie, mają dostęp do faktury w swoim “Panelu Klienta”. 

 

§9

Dostawa

  1.     Dostawy produktów zamawianych na Platformie realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2.     Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na Platformie na stronie danego Sprzedawcy oraz w panelu bocznym dotyczącym kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Wszelkie informacje o obowiązujących kosztach, obszarze i rodzajach dostawy znajdują się w zakładce „Warunki dostawy/Dostawa”.
  3.     W momencie wysłania Produktów do Klienta, Sprzedawca może wysyłać do Klienta wiadomość e-mail lub wiadomość SMS informujące o tym fakcie, na adres e-mail i numer telefonu przypisane do Konta lub podane podczas składania zamówienia.
  4.     Sprzedawca doręcza zamówione Produkty będące rzeczą ruchomą bez zbędnej zwłoki na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracji Konta lub na inny wskazany przez Klient adres podany w Zamówieniu.
  5.     W przypadku złożenia Zamówienia na kilka produktów, w szczególności różnych rodzajów, gabarytów, Sprzedawca jest uprawniony do doręczenia Produktów w więcej niż jednej partii, w zakresie rozsądnym dla Klienta. W przypadku realizacji dostawy w kilku partiach z inicjatywy Sprzedawcy, Sprzedawca ponosi koszty przesyłek przewyższające koszt wybranej przez Klienta metody dostawy, jaki obowiązuje w przypadku jednorazowej dostawy wszystkich Produktów objętych Zamówieniem.
  6.     W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.
  7. W przypadku zamówienia Produktów u różnych Sprzedawców o którym mowa w § 6 ust. 3 niniejszego regulaminu, Klient zobowiązany jest do poniesienia kosztów dostawy za każde zamówienia złożone u innego Sprzedawcy tj. za każde z osobna.
  8. Metody i ceny dostawy są indywidualnie ustalane przez Sprzedawców.
  9. Sprzedawca ma prawo uzależnić realizację zamówienia od minimalnej kwoty zamówienia tj. minimalnej kwoty wskazanej w koszyku. Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę o minimalnej kwocie zamówienia na stronie Sprzedawcy lub w koszyku realizując zamówienie. Minimalna wartość zamówienia może być każdorazowo indywidualnie ustalana przez Sprzedawcę i nie obejmuje ona kosztów dostawy.  
  10.     Klient powinien być obecny we wskazanym przez niego miejscu i czasie dostawy, przy czym dostawca może wydać zamówienie Klientowi lub innej osobie obecnej pod adresem dostawy wskazanym przez Klienta.
  11.     Przy dostawach realizowanych przez firmę kurierską w przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem dostawy, pracownik firmy kurierskiej pozostawi awizo. Kurier podejmie dodatkowe próby dostarczenia przesyłki, po czym zostanie ona odesłana do Sprzedawcy. Sprzedawca spróbuje wysłać przesyłkę ponownie, przy czym zastrzega sobie prawo do skontaktowania się mailowo lub telefonicznie z Klientem (przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przy składaniu zamówienia), aby zweryfikować adres dostawy i ewentualnie wyjaśnić, co stanęło na przeszkodzie zrealizowania dostawy. W przypadku ponownego wysłania zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej, Klient będzie zobowiązany do poniesienia kosztów ponownej dostawy, jeżeli pierwsza dostawa nie doszła do skutku z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. nieobecność Klienta we wskazanym miejscu i czasie dostawy lub podania przez Klienta błędnego adresu dostawy).
  12. Sprzedawcy mogą dostarczać produkty w swojej okolicy we wskazanych kodach pocztowych. W takim wypadku klient musi znajdować się w strefie dostaw danego sprzedawcy. Szczegóły znajdują się w zakładce „Warunki dostawy/Dostawa”.
  13. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej do transportu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy.
  14. Sprzedawca zastrzegają sobie prawo do zmiany terminu realizacji Zamówienia ze względu na ważne powody, w szczególności ze względu na dostępność Produktu.
  15. Z wyłączeniem przypadków niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez Sprzedawcę, odpowiedzialność za działania pracownika firmy kurierskiej przy doręczeniu przez niego zamówienia Klientowi, ponosi firma kurierska.

§10

Prawo odstąpienia od umowy

  1.     Przepisy niniejszego działu stosuje się do Konsumentów oraz do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodnie z art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta).
  2.     Podmioty wymienione w  §10 ust. 1 mogą w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  3.     W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  4.     Bieg terminu określonego w ww. ustępie rozpoczyna się od dostarczenia Produktu podmiotom wymienionym w §10 ust. 1 lub wskazanej przez nich osobie innej niż przewoźnik.
  5.     W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w §10 ust. 2 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  6.     Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
  7.     Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umow stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu lub dostępnego pod adresem:  link…/zwroty   
  8.     W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle na podany adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
  9.     Podmiot określony w §10 ust. 1 niniejszego regulaminu ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zobowiązał się do odbioru towaru samodzielnie. Do zachowania terminu wystarczy nadanie towaru przed jego upływem.
  10. Podmiot określony w §10 ust. 1 ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. 
  11. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca niezwłocznie podmiotom określonym w §10 ust. 1, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, wszystkie otrzymane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towarów. Jeżeli ww. podmiot wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

 z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia towarów oferowany przez Sprzedawcę o którym mowa w art. 33 ustawy o prawach konsumenta..

  1. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  2. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu/zamówienia z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  3. Podmiot o którym mowa w §10 ust. 1 odpowiada za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  4. Prawo odstąpienia od umowy zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie przysługuje w szczególności w stosunku do umowy:

1)   w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia

2)    w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

3)  w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

§11

Odpowiedzialność sprzedawcy. Reklamacje

  1.     Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć towar wolny od wad.
  2.     W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi znajdujące się w kodeksie cywilnym.
  3. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  4.     Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane przez Sprzedawcę dane kontaktowe dostępne na Platformie  na stronie Sprzedawcy w zakładce „Gospodarstwa”. 
  5.     Reklamację należy zgłosić niezwłocznie po wykryciu wady mając na uwadze datę przydatności do spożycia lub termin ważności produktu. Reklamacje zgłoszone po upływie ważności produktu nie będą rozpatrywane.
  6.     Reklamacja powinna zawierać co najmniej imię i nazwisko, adres e-mail, opis zgłaszanych zastrzeżeń oraz zgłaszane wobec Sprzedawcy żądanie. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  7.     Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  8.     Sprzedawca może poprosić składającego reklamację o przesłanie zdjęcia lub filmu reklamowanego towaru w celu weryfikacji zgłoszonej reklamacji lub o odesłanie reklamowanego towaru na wskazany przez siebie adres. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych zwrotów przesłanych za pobraniem.
  9.     Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość produktów, jeżeli jakość ta uległa pogorszeniu już po dostarczeniu produktów Klientowi i z przyczyn leżących po stronie Klienta (produkty łatwo psujące się, produkty świeże, produkty o krótkich terminach ważności, nieprawidłowy sposób przechowywania produktów przez Klienta itp.
  10. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli wadliwość wynika z niewłaściwego i nienależytego użycia Produktów oraz nieprawidłowego korzystania z nich, jak i ich nieprawidłowego składowania, przechowywania i przemieszczania. Sprzedawca nie odpowiada za skuteczność sprzedawanych Produktów w zakresie ich przeznaczenia, zapewnień producenta i zamierzonych celów Klienta. Sprzedawca nie ponosi również odpowiedzialności za wszelkie nieprawidłowości, wady i uszkodzenia oraz zniszczenia wynikające z użycia czy wykorzystania Produktów przez Klienta, korzystającego w tym zakresie z osób trzecich.
  11. Platforma nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi ani nie ponosi odpowiedzialności za za wszelkie działania bądź zaniechania Sprzedającego. negatywne działania Sprzedającego.
  12. W przypadku, gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Produktu na Platformie w panelu Sprzedawcy.

§11

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1.     Niniejszy rozdział Regulaminu ma zastosowanie do Klienta będącego:

1)     konsumentem w rozumieniu art. 22 indeks 1 Kodeksu cywilnego, tj. osobą fizyczną dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

2)     osobą fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  1.     Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

1)     https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,

2)     https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php,

3)     https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

  1.     Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

1)     Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,

2)     Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.

  1.     Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  2.     Klient, w celu polubownego rozwiązywania sporów, może również skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§12

Ochrona danych osobowych

  1.     Regulacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zostały przedstawione w Polityce prywatności (https://lozago.pl/polityka-prywatnosci/) na stronie Platforomy zakupowej.
  2.     Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Platformy zakupowej jest TUINWESTOR Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Administrator udostępnia Sprzedawcy dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówienia. 
  3.     Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Platformy zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celach marketingowych.
  4.     Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:

1)     W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu Sprzedawcy, przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki.

2)     W przypadku Klienta, który korzysta na Platformie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu Sprzedawcy oraz zewnętrznemu operatorowi płatności lub podmiotowi obsługującemu płatności.

  1.     Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  2.     Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§13

Prawa własności intelektualnej

  1.     Niniejszym poucza się Kupującego, że treści cyfrowe, treści dostępne na stronach Sklepu oraz elementy towarów (np. projekty graficzne), mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy, sklepowi internetowemu lub innym podmiotom uprawnionym.
  2.     Niniejszym poucza się Kupującego, że dalsze rozpowszechnianie treści objętych prawami autorskimi przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy,  sklepu internetowego lub innego podmiotu uprawnionego, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
  3.     Jeżeli Kupujący chce korzystać z treści objętych prawami autorskimi w sposób wykraczający poza granice dozwolonego użytku osobistego, Sprzedawca, sklep internetowy lub inny podmiot uprawniony może udzielić mu licencji na zasadach określonych indywidualnie.

§14

Zmiany regulaminu

  1.     Treść Regulaminu jest bezpłatnie, bez żadnych ograniczeń czasowych, udostępniona dla Klientów pod następującym linkiem: https://lozago.pl/regulamin/.
  2.   Z zastrzeżeniem pkt 3 poniżej, Regulamin może ulec zmianie m.in. w przypadku:

1)     zmiany obowiązujących przepisów prawa, które bezpośrednio wpływają na konieczność wprowadzenia zmian w Regulaminie,

2)     zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu,

3)     zmiany funkcjonalności Platformy, z zastrzeżeniem, że zmiany Regulaminu mają na celu dostosowanie treści Regulaminu do jego funkcjonalności,

4)     zmiany oznaczenia Administratora,

5)     wprowadzenia nowych lub zmiany dotychczasowych zasad korzystania z Platformy,

  1.     O treści zmian Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości wysłanej na podany przez niego – przy założeniu Konta lub zmieniony później w panelu “Moje Konto” – adres e-mail. Poinformowanie o zmianie Regulaminu w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmienionego Regulaminu. W przypadku, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu, może wypowiedzieć łączącą go z Platforma umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta, poprzez usunięcie Konta na Platformie. Zmiana Regulaminu skuteczna jest tylko na przyszłość. Zmiana Regulaminu nie narusza praw nabytych Klientów na podstawie wersji Regulaminu przed zmianą i nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed wejściem w życie Regulaminu oraz Umowy zawarte przed wejściem zmiany Regulaminu w życie.

§15

Postanowienia końcowe

  1.     Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2.     Regulamin podlega prawu Rzeczypospolitej Polskiej. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  3.     Aktualna oraz (jeżeli istnieją) archiwalne wersje Regulaminu umieszczone są pod adresem https://lozago.pl/regulamin/, gdzie można nieodpłatnie zapoznać się z ich treścią, a także sporządzić wydruk.
  4.     Klient obowiązany jest do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej udostępnionych na Platformie oraz osób trzecich, jak również do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  5.     Zabronione jest dokonywanie w jakichkolwiek celach, a w szczególności komercyjnych, bez uprzedniej pisemnej zgody Platformy lub Sprzedawcy, kopiowania, modyfikowania w jakikolwiek sposób Platformy w całości lub w części.
  6.     Sprzedawca nie wyraża zgody na odpłatną sprzedaż przez kupującego nabywanych towarów konsumentom w ramach działalności gospodarczej kupującego.
  7.     Po dostarczeniu towarów Klientowi, Sprzedawca lub Platforma zastrzega sobie możliwość zbadania opinii Klienta o przeprowadzonej transakcji poprzez przesłanie Klientowi na wskazany w zamówieniu adres e-mail zaproszenia do wypełnienia ankiety lub poprzez kontakt telefoniczny. Klient nie jest zobowiązany do wzięcia udziału w ankiecie.
  8.     W celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych Platforma korzysta z informacji zapisywanych przez serwer na urządzeniu końcowym Klienta, które następnie są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej (tzw. cookies). Klient może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików lub informowała o ich przesyłaniu.
  9. Platforma nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Sprzedawcy niezgodne z prawem czy zasadami współżycia społecznego a w szczególności w zakresie ofert, ogłoszeń, sprzedaży produktów, warunków i zasad dostaw i płatności, składania i realizacji zamówienia itp. 
  10. Wszelkie spory wynikłe z umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym będą w pierwszej kolejności rozstrzygane polubownie tzw. pozasądowe sposoby rozstrzygania sporu. Platforma  służy pomocą w sytuacji sporu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem. 
  11. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów wynikłych na tle umów sprzedaży będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy. 
  12. We wszystkich sprawach spornych wynikających lub mogących wyniknąć z zawartej umowy sprzedaży wyłączna jurysdykcja przysługuje sądom polskim.
  13. Strony zgodnie Postanawiają, że w przypadku gdyby którekolwiek z postanowień umowy było lub miało się stać nieważne, nie wpływa to na ważność całej umowy, która w pozostałej części pozostaje nienaruszona. 
  14.  Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 2024-07-13